Dag 1 - 26 Oktober, 2012 - Reisverslag uit Peking, China van Frank, Arielle en Caithlin - WaarBenJij.nu Dag 1 - 26 Oktober, 2012 - Reisverslag uit Peking, China van Frank, Arielle en Caithlin - WaarBenJij.nu

Dag 1 - 26 Oktober, 2012

Blijf op de hoogte en volg Frank, Arielle en Caithlin

27 Oktober 2012 | China, Peking

We zijn in Beijing,

Eindelijk was het dan zo ver, de dag van afreizen naar Carlijn was gekomen. Papa vrij en samen de laatste boodschappen doen, inpakken, huis opruimen en nog meer. Papa en mama waren toch wel erg zenuwachtig en tijdens het inpakken van de koffers bleek niet alles er in te passen, drie koffers met kleding voor 4 personen toen de koffers niet wilde sluiten brak er een kleine paniek uit en werd er besloten diverse dingen “voor papa” dan maar niet mee te nemen, ook werd de hand bagage uitgebreid met een extra koffer. Op het laatst toch maar besloten om bij Bert en Ilse 2 extra grote koffers te halen. Ondertussen kwam er ook een beetje zenuwen uit bij de grote zus maar gelukkig kwam oma Cora die Caithlin even mee nam naar het Pieter Vermeulen museum waar zij even kon genieten zonder papa en mama stress om haar heen.

Om kwart voor vijf waren onze uitzwaaiers gearriveerd om ons op te halen, samen met Oma Cora, Opa George, Sidney en zijn papa en mama zijn we naar Schiphol gereden daar kwamen ook Oma Jopie, Ome Bert, tante Ilse, Rocco, Boris en de familie van Gestel om ons nog even een goede reis te wensen, na een erg lange incheck tijd van ongeveer een ½ uur (want de dame achter de balie wist even te melden dat het reis bureau het geld voor de tickets niet had overgemaakt, na 15 minuten bleek het een klein foutje van de luchtvaart maatschappij) hadden we dan eindelijk de instapkaarten. Op naar het restaurant om met z’n allen nog even een drankje te doen en een bitterballetje te eten.

Het was dan eindelijk zover, afscheid nemen en naar de slurf, tijdens het afscheid gingen er toch nog wel wat traantjes over een paar wangetjes. Het is geweldig dat iedereen zo erg met ons meeleeft, de laatste weken hebben we zoveel leuke, lieve, positieve reacties gehad van familie, vrienden en kennissen: via kaartjes, sms, Facebook, berichten op onze site, telefoon, bezoeken en nog meer. Jullie zijn allemaal geweldig het is heerlijk wat geweldig dat jullie dat doen.

Onderweg naar de slurf zagen we onze medereizigers al zitten te wachten bij het vliegtuig, mama en Caithlin stopte even om door het raam een lach en een zwaai te wisselen en het eerste wat Caithlin zei toen ze naar papa toeliep was: Papa ik zag net dat jongetje en meisje waarmee we naar china gaan en weet je ze zijn echt vet cool.

Ons vliegtuig steeg om 21.45 uur op en na 10 uur vliegen waarvan Caithlin en mama er ongeveer 6 hebben geslapen kwamen we aan in Beijing. Het eerste wat Caithlin zei toen we landen was: “ Yesss we zijn in China bij Carlijn”. In de aankomst hal stond onze gids Grace ons op te wachten. Binnen een kwartier zaten we in het Citic hotel Beijing airport, hetzelfde hotel waar we ook 5 jaar geleden zaten toen we in China aankwamen voor onze reis naar Caithlin.

Na wat formaliteiten zijn we met de familie Stalenhoef even gaan rond lopen buiten het hotel en zoals verwacht zaten we redelijk snel bij een lokaal chinees restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Om 1900 uur was het wel genoeg voor de dag, de kindjes zijn op en hebben hun bed echt nodig (ouders ook trouwens).

Morgen ochtend om 06.30 gaat de wekker waarna we om 08.00 uur naar het vliegveld worden gebracht voor de vlucht naar de provincie van Carlijn. Het wordt nu wel heeeeel erg spannend, zien we haar morgen al of zoals gepland maandag.

ENGLISH

Day 1 October 26th 2012

We are in Beijing.

Finally the day had come that our journey to Carlijn started. Papa had a day off and together we did the last shopping, pack the luggage, clean the house and more. Papa and mummy were a bit nervous and during the packing of the suitcase they found that it wouldn’t fit. Three suitcases with clothes for four persons. When we found out we couldn’t close them a small panicking started. The first thing was to remove some of daddies things, also an additional suitcase for the hand luggage was added. At the end we decided to go to Bert and IIse to get an extra large suitcase, 2 pieces. During this day also Caithlin was a bit overexcited and some emotions were being showed, luckily grandma Cora was there whom took Caithlin out for a trip to the museum were she could enjoy without a stressed mummy and daddy.

At a quarter to five our say goodbye team arrived to take us to the airport, together with grandma Cora, grandpa George, Sidney and his father and mother we drove to Amsterdam airport were also grandma Jopie, uncle Bert, aunt Ilse, Rocco, Boris and the family van Gestel arrived to wish us a happy journey. After a very long check in period of ½ hour at the desk (because the lady informed us that the travel agent did not pay for the tickets, which after checking carefully 15 minutes was found to be a wrong statement of the airline) we finally had our boarding pass. We went to a restaurant with all of us to have a drink and some bitterballen (FEBO’s)

Now the time had come to say goodbye and depart to the gate which caused some tears to flow. It is so great to see that so many people are showing their interest in our adoption process we have and are receiving so many positive reactions by: email / sms / facebook / phone / message on our site and more. We would like to thank you all, you are great and it is highly appreciated that you do this for us.
On our way to the gate we noticed our fellow travellers sitting already on the other side of the glass at the gate. Mummy and Caithlin stopped to exchange some smiles and hand wave and after Caithlin returned to daddy she said, daddy these children are so cool.

Our plane departed at 21.45 hours and after a 10 hour flight (from which mummy and Caithlin slept 6 hours) we landed in Beijing. The fisrt thing Caithlin said when we landed was: “ Yesss we are in China near Carlijn”. At the arriavles hall our guide Grace collected us and within 15 minutes we were at the Citic hotel Beijing airport. This is the same hotel we were also 5 years ago with the journey to Caithlin.

After some formalities we went to walk with the family Stalenhoef in the area outside the hotel and as expected we ended soon i a Chinese restaurant where we had a great meal. At 19.00 hours the kids had enough and were ready for bed (so are the parents).

Tomorrow morning at 06.30 hours the alarm clock will wake us up after which we will be picked up at 08.00 hours to travel to the airport from where we will fly to the Provence of Carlijn. It all get veryyyyyy exciting and the questions now is when will we see her, tomorrow or on Monday as planned.

• 27 Oktober 2012 - 16:14

Opa Jan:

Lief, ontroerend , leuk en spannend kijk uit naar morgen

• 27 Oktober 2012 - 16:26

Annette:

Wat een verrassing bij thuiskomst van een midweekje weg. Wat zijn jullie lekker snel vertrokken naar China.
    Spannend weer wij gaan jullie zeker volgen deze weken.

Groeten Annette

• 27 Oktober 2012 - 18:15

Wendy Wubbolts:

lieve frank,arielle en caithlin
    met een brok in me keel lees ik jullie verhaal, wat mooi
    hoop dat jullie morgen jullie carlijn in jullie armen mag sluiten. spannend
    wij denken aan jullie liefs wilfred,wendy,dewi en zowi

• 27 Oktober 2012 - 19:08

Cora De Brouwer:

Lieve Frank, Arielle en Caithlin.
    Spannend hoor, kan niet wachten om jullie met z'n 4en te zien. Caithlin wat fijn dat je een leuk vriendje en vriendinnetje hebt.Hoor morgen weer van jullie. Veel liefs en dikke kus van George en Cora.

• 27 Oktober 2012 - 19:30

Linda De Vries:

ik volg jullie verhalen en hoop dat jullie snel kunnen genieten van de kleine meid.
    heel veel sterkte met wachten

xxx linda

• 27 Oktober 2012 - 21:57

Sandra Van Gemert:

Lieve frank, arielle, en Caithlin,
    Wat een mooi verhaal op jullie eerste dag en de moie momenten moeten nog komen. Heel veel plezie en geluk morgen als jullie Carlijn in jullie armen mogen sluiten. Wij leven met jullie mee. Dike knuffel van Sandra en Noor

• 28 Oktober 2012 - 09:52

Jeannette:

Je moet ook wel allemaal stalen zenuwen hebben om deze enorme zenuwslopende emotionele wervelwinden allemaal te doorstaan. Maar jullie doen het dan toch maar. Dus wie weet vandaag al Carlijn ontmoeten en anders nog één nachtje? Heerlijk hoor! Gisteren jullie kaartje ontvangen, prachtig, ik vond het heel fijn om te krijgen en leef met jullie mee! Veel sterkte met de laatste zenuwen en zeg maar tegen Carlijn dat er ergens in Zwolle een ouwe tante zit die af en toe een traantje wegpinkt.

Liefs uit Zwolle, Jeannette

• 28 Oktober 2012 - 10:17

Bert, Ilse, Rocco, Sam En Boris:

Lieve Arielle, Frank en Caithlin!
    Fijn dat tot nu toe alles goed gaat. Ook voor ons was het uitzwaaien weer een belevenis. Waarschijnlijk zijn jullie nu in de provincie bij Carlijn en ook wij wachten met spanning af. Er komen weer veel herinneringen van vijf jaar geleden naar boven toen jullie ook in China waren om Caithlin te halen. Fijn ook voor Caithlin dat jullie samen met nog een gezin zijn met twee kinderen. Dat geeft ook weer afleiding.
    We hopen gauw te horen hoe het vandaag of morgen gaat. Wij gaan dat natuurlijk ook weer vieren zodra Carlijn bij jullie is (als ik die heerlijke chinese gerechten zie, dan weet ik wel hoe!).
    De zon schijnt hier volop, dus het belooft een mooie dag te worden!
    Dikke xxx, Bert, Ilse, Rocco, Sam en Boris

• 28 Oktober 2012 - 10:26

Riet Schaap:

lieve arielle frank en caithlin
    we leven met jullie mee , hopen dat alles naarwens gaat, blijven jullie volgen
    veel liefs van ons x

• 28 Oktober 2012 - 13:34

Aagje:

lieve Arielle Frank en Cathlin, Wat was ik blij met jullie kaartje en wat sta je weer mooi op de foto
    Cathlin.Ik weet dat je al mooie foto,s kan maken Cathlin maak er maar heel veel van je zusje.
    Is dat een fam. kwaal dat de koffers weer eens te klein waren ?Ik begrijp het heel goed hoe dat gaat en wie is er weer de klos , natuurlijhk pappa.
    Er staan jullie nog veel emotionele dagen te wachten geniet van ieder moment .
    Ik blijf jullie volgen veel liefs xxxxxxxAagje

• 28 Oktober 2012 - 15:21

Else Dekker:

Lieve Arielle Frank en Catlin
    Ik zie deze site nu op de pc van mn neef Arie Ros, en vind het geweldig dat dit allemaal zo kan.
    Wens jullie heel veel plezier met jullie dochters Catlin en Carlijn , en hoop jullie gauw weer te zien.
    Dikke Kus Else..
    probeer jullie zo te volgen via Arie ,,, groetjes !!!!