Dag 9 - 04 nov 2012 - Reisverslag uit Peking, China van Frank, Arielle en Caithlin - WaarBenJij.nu Dag 9 - 04 nov 2012 - Reisverslag uit Peking, China van Frank, Arielle en Caithlin - WaarBenJij.nu

Dag 9 - 04 nov 2012

Blijf op de hoogte en volg Frank, Arielle en Caithlin

04 November 2012 | China, Peking

Koud he.....

Verwacht en ook gekomen, deze morgen toen we wakker werden was het wit en koud in Beijing later op de dag was alle sneeuw bijna weer weg alleen de hopen sneeuw die oude Chinese mannetjes bij elkaar moesten vegen en scheppen lagen er nog. Net als 5 jaar geleden toen we terugkwamen in Beijing na een week in de provincie is het weer erg koud. Mama Arielle vroeg vandaag hoe Beijing er uit zou zien in de zomer met een lekker warm briesje. Toen we met Caithlin voor het eerst op straat in deze stad liepen bleek toen we terug kwamen in de hotelkamer dat haar wangetjes helemaal schraal waren, dit moest deze keer worden voorkomen dus hebben we de potten uierzalf meeegenomen en toen we voor een korte wandeling met Carlijn gingen toen het weer wat beter was, hebben we haar lekker ingesmeerd.

Caithlin, Xi en Quan zijn vandaag lekker aan de knutsel geweest en hebben wat filmpjes gekeken. Papa is eerst even alleen op ontdekking gegaan in de buurt en na voeding nummer 4 van de dag zijn Carlijn en mama ook even mee gegaan. Papa heeft een vloerkleed gekocht zodat Carlijn wat beweging krijgt en kracht opbouwd. Ons meisje doet het erg goed en gaat per dag met stappen vooruit.

Zoals gisteren al geschreven is ons nieuwe onderkomen een heerlijke plek en na de eerste 24 uur te hebben doorgebracht kunnen we dit ten volle bevestigen. Vandaag zijn de routes voor de komende dagen (week) uitgestippeld zo staan er bezoeken gepland aan: De Pearlmarkt / Beijing Zoo / Olympish stadion / Summer palace / Forbidden city / beijing happy city en natuurlijk de Chinese muur. Afhankelijk van het weer gaan we van dag tot dag bekijken dus als we alles kunnen zien dan hebben we een zeer mooie tien droge dagen voor de boeg.... we zien het allemaal wel, we vermaken ons prima.

ENGLISH

Cold brrrrrr....

It was expected and it came, this morning it was white and cold in beijing but in the afternoon the the snow was melted except for the big piles of snow which was shuffled together by some old Chinese men. Like 5 years ago when we came back form the province to Beijing it again is very cold. When we walked back then for the first time in the streets of this city Caithlins cheeks were all red and irritated when we came back in the hotel, this time we brought preventive cream which we put all over Carlijns face before we went out when the weather was better in the end of the afternoon. Arielle asked what Beijing would be like with a nice warm summer breeze.

Caithlin, Xi and Quan had a crafting afternoon and made some nice drawings and booklets. Daddy went out to see what the area looked like around the hotel and afternoon feed number 4 of the day also Mummy and Carlijn joint him for a walk around. Today daddy bought a playing mat for Carlijn so she can get some excersise and built up strength. Our girl is doing better every day.

As mentioned yesterday our new home is a wonderfull place, now after 24 huours here we can fully confirm this. Today we planned the visits for the coming days (week) such as: De Pearlmarkt / Beijing Zoo / Olympic stadium / Summer palace / Forbidden city / beijing happy city and ofcourse the Chinese wall. All is depending of the weather so we will see day by day, if we can see it all it will mean we had 10 wonderfull days of good weather....... we will see if not it is also ok we are enjoying us very well.

• 04 November 2012 - 15:12

Anouk Brad Niels En Greet:

Hallo Lieve Arielle Frank Caithlin en Carlijn,

We genieten elke keer weer van jullie verhalen en gebeurtenissen.
    We zijn er blij om op de foto's te zien hoe jullie het naar jullie zin hebben en hoe gelukkig jullie zijn.

Nog heel veel plezier en tot gauw XXX

• 04 November 2012 - 17:51

Jeannette:

Jullie hebben je portie sneeuw dus al gehad, brr... mag van mij nog wel effe wachten hoor met die sneeuw. Vind het al koud genoeg 's morgens vroeg. Een week voorbij, nog drie te gaan voordat jullie terugkomen? Of kan dat nog vervroegd worden? Ik merk het wel. Geniet van alle uitstapjes daar met z'n 4en.

Liefs uit Zwolle
    Jeannette

• 04 November 2012 - 18:27

Jacqueline:

Jullie liggen waarschijnlijk al op jullie bedje als ik dit schrijf, maar ik wilde even zeggen dat het geluk van jullie afstraalt en dat we blij zijn dat Carlijn het zo goed doet.
    Ook vinden we ontzettend leuk om te zien hoe Caithlin straalt.

Veeeeeeeeeeeeeeeel plezier met jullie gezinnetje xxx

• 04 November 2012 - 19:02

Noor:

Lieve Caithin,

Wat staat je zusje schattig op de foto. Ze is echt een poepie. Heel veel plezier met alle leuke dingen die je nog gaat doen en hoop je snel weer te zien..................ik mis je wel beetje.

Dikke knuffel van Noor

• 04 November 2012 - 20:03

Marjan Stolk:

Geniet ervan om jullie te volgen en te zien hoe de meisjes reageren op elkaar .
    Leuk dat cathlyn het nu al heerlijk vind bij jullie.
    Prachtig en veel respect

Liefs marjan Will en mels

• 04 November 2012 - 20:31

Ilse De Niet:

Hallo lieve familie,
    De eerste sneeuw! Ja, wat Myrka zei dacht ik ook al! Skipakken inslaan, maar dan ook een extra koffer!
    Heerlijk zoveel ruimte in het hotel, ziet er prima uit. Carlijn wordt dus al aan het gymnastieken gezet, dat is mooi nieuws. Leuke foto's weer, je hebt een mooie shawl Caithlin!
    Hier heeft het afgelopen nacht heel erg geonweerd en vandaag de bijna hele dag geregend. Bert, Boris en ik zijn wel even gaan uitwaaien op de pier en het IJmuider Strand. Daarna lekker wat gegeten bij Verswijveren. Natuurlijk heel trots de foto's aan Dicky laten zien van jullie mooie gezin. En net toen we weer klaar waren om weg te gaan, kwamen Oma Jopie en Oma Cora binnen met hun capuchons en parapluutjes op. Ook die moesten er even uit.
    Jullie hebben leuke plannen nog voor komende week, lekker doen. Leuk dat jullie het ook gezellig hebben met de familie Stalenhoef.
    Nou, veel plezier, xxx Ilse en de rest

• 04 November 2012 - 20:49

Daniëlle De Niet:

Lief gezin,

Zo leuk om elke dag weer jullie verslag te lezen en de leuke,
    lieve, gezellige en ontroerende foto's te zien!
    Zo blij voor jullie, geniet van de komende week.

xxx Daan

• 04 November 2012 - 21:29

Fam. Heida:

Zo leuk om jullie avonturen te volgen, we kijken erg uit naar volgende week xx

• 04 November 2012 - 21:38

HansMyrkaYanYoup:

Wauw!! Wat ziet Carlijn er ongelooflijk goed uit zeg, en dat na nog geen weekje krachtvoer en vooral heel veel liefde van jullie! Jullie doen het supergoed toppertjes!! We zijn trots op jullie...en ja, jullie zien er ook goed uit hoor, haha!
    Lekker gaan genieten in het mooie Beijing! Heb je inderdaad al een extra grote koffer gekocht? :-)
    Dikke kussen,
    HMYY

• 04 November 2012 - 22:58

Maaike Bouwens:

Wat een plaatje!!!!!!Ga nu je verslagen lezen. Gr.

• 04 November 2012 - 23:11

Hallo familie,

Wat heerlijk om te lezen, dat alles zo voorspoedig gaat en jullie zo genieten met jullie meiden.
    Heel veel plezier nog en tot terug in Nederland. Dikke kus, Maaike.

• 04 November 2012 - 23:52

Grietsje:

Sneeuw! Wat een verschil qua temperatuur zal dat zijn..Maar kan Carlijn alvast wennen aan ons klimaat.
    Hahah, ja die skipakken ik weet het nog:)
    Zo die kamers zien er super uit zeg! Dat is wel een verschil met 5 jaar geleden! Nou ga lekker verder met genieten vann jullie mooie gezinnetje.

Gr Grietsje

• 04 November 2012 - 23:52

Grietsje:

Hahah, ja die skipakken ik weet het nog:)
    Zo die kamers zien er super uit zeg! Dat is wel een verschil met 5 jaar geleden! Nou ga lekker verder met genieten van jullie mooie gezinnetje.

Gr Grietsje

• 05 November 2012 - 15:49

Fam. Sneekes Sr.:

IJmuiden 5 november 2012

Beste Frank,Arielle,Caithlinen nu ook Carlijn.
    Zondagmorgen zoals altijd, even naar "de kop" en wie ontmoet ik, Sjors Brouwer.
    Natuurlijk was mijn eerste vraag, hoe gaat het in China? en kreeg als antwoord, prima.
    Jullie waren op weg voor het nieuwe paspoort voor Carlijn, opvolgend naar de
    Nederlandse ambassade voor het ëchte paspoort".
    Jullie beider uithouding en doorzettingsvermogen om te bereiken waar jullie zo op
    zijn gefocust, dwingt bij ons een niet te peilen respect af.